Időjárás Gyïr -7,75°C
Névnap
2019 ago 23

HírPub

Auto-motor

Ez állt a Toro Rosso és a Renault nagy balhéjának hátterében

gen03
04.40 2018

Cyril Abiteboul tajtékzott, az indulatos Franz Tost könyörtelenül kimondta, amit valójában gondol, Helmut Marko pedig nem győzte békíteni a feleket. Nagy hullámokat kavart a Toro Rosso múlt évi Brazil Nagydíj alatt kiadott közleménye, melyben a Renault vezetőjének pénteki szavaira reagálva egyértelmű célzást tett arra, hogy a motorgyártó azért nem biztosít számukra megfelelő kiszolgálást, hogy gyári csapatával meg tudja őket előzni a konstruktőri bajnokságban. Az indulatok végül lecsillapodtak, ám az ügyet igazán nem simították el. Már nem is volt szükség rá, hiszen egy hétvégével később a Toro Rosso és a Renault kapcsolata véget ért, előbbit a Honda, utóbbit a McLaren felé vitte az útja. A franciák részéről Abiteboul ezt követően nem is beszélt a konfliktusukról, helyette Alain Prost magyarázta el higgadtan a helyzetet, hangsúlyozva, eszükben sem volt sportszerűtlen eszközökkel előnyre szert tenni, s ezt a Red Bull is megerősítette. A vita tárgyát a faenzaiakat sújtó sorozatos, a Renault-hoz és a Red Bullhoz képest jóval többször előforduló műszaki problémák jelentették, melyek kapcsán Abiteboul megjegyezte, a Toro Rosso egyszerűen nem úgy használja erőforrásaikat, ahogyan azt kell. Tostnál ez verte ki a biztosítékot, s határozottan partnerük felelősségének nevezte a problémákat. Abiteboul azóta pontosított a képen, és szavaiból kiderül, mi vezetett valójában a veszekedéshez. Ahogy lenni szokott, az igazság valahol félúton volt. "Új utakat találtunk arra, hogy nagyobb teljesítményt hozzunk ki a motorunkból. Ez idézte elő az idei problémáink első csoportját. Minél több kilométert teljesítettünk, annál inkább megbízhatósági gondjaink voltak, mivel az egyes elemek elöregedtek. Mi ezt a működési hőmérséklet csökkentésével igyekeztünk orvosolni, amire pár csapat képes volt, de nem az összes" - nyilatkozta Abiteboul, aki szerint a Toro Rosso nem tudta a körülményekhez igazítani hűtő rendszerét. A felelősség ettől persze még elsősorban a Renault-t terheli, és ezt a szakember nem is tagadja. "2017 legnagyobb negatívumát a megbízhatóság jelentette, ami a csapatunk számára, de a partnereink esetében is sok pontba került, amit nagyon sajnálunk. De muszáj volt nagyon agresszívnek lennünk annak érdekében, hogy jó alapokról indulva kezdjük meg a felzárkózást a többi motorgyártóra. A problémát az okozta, hogy teljesen új volt a motorunk, és az túl kevés időt töltött a télen a tesztpadon. A téli tesztek idején fölfedeztünk pár problémát, és párat a szezonkezdés után is. Ez viszont már túl késő volt a javításhoz." "A szezon későbbi szakaszában egy kicsit a tűzzel játszottunk, mivel új teljesítmény-beállításokat tettünk próbára, melyek hatással voltak a megbízhatóságra. Emellett gondunk adódott a hűtés mértékével, melyet egyes csapatok nehezen tudtak követni." A Renault az utolsó futamon, Abu-Dzabiban végül így is megelőzte a Toro Rossót, s a konstruktőri bajnokság 6. helyén zárt. Abiteboul azonban abban is biztos, hogy a sok műszaki gond nélkül könnyedén meglett volna az év elején célba vett 5. pozíció is, mely a Williamsé lett. "Sokba került a megbízhatatlanságunk. Nagyjából negyvenöt pontot veszítettünk miatta, ami épp elég lett volna az ötödik helyhez, amit magunk elé tűztünk" - állapította meg. Csapata végül 26 egységgel maradt le a grove-iaktól. Abiteboul emellett azzal is tisztában van, hogy - Toro Rosso-vád ide vagy oda - a sok baki nem tett jót a Renault megítélésének. "Függetlenül attól, hogy a mi autónkról van-e szó, vagy csak egy Renault-motoros autóról, egy kiesés nagyon frusztráló. Ez árt az imázsunknak, a hírnevünknek, és ezen mindenképpen javítanunk kell a következő évben, mégpedig kompromisszumok nélkül" - állapította meg önkritikusan.

👍Tovább az eredeti cikkre
Share  

Kommentek

Címke Felhő

ranktrackr.net